ІСУО

ІРЦ

ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА

Illustration



Наразі у закладі працюють чотири групи з інклюзивною формою навчання. В цих групах одночасно виховують дітей, що не мають обмежень за станом здоров'я, та дітей з особливими освітніми потребами.Удосконалення системи освіти вимагає впровадження в практику роботи з дошкільниками комплексних заходів, які мусять бути спрямовані на соціальзіцію дитини з обмеженими можливостями здоров'я, своєчасне забезпечення кожній дитині згідно з її віком адекватних умов для розвитку, формування повноцінної особистості, здобуття якісної дошкільної освіти.З метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти команда психолого-педагогічного супроводу адаптувала навчальні програми та плани, методи й форми навчання, наявні ресурси до індивідуальних освітніх потреб і різних стілів навчання дітей з особливими потребами. Створено предметно-розвивальне середовище, яке враховує індивідуальні можливості дітей.

Створення оптимальних умов для становлення особистості кожної дитини відповідно до особливостей її психічного та фізичного розвитку, індивідуальних можливостей та здібностей.


Якісна дошкільна освіта є синонімом інклюзивної освіти – освіти, яка передбачає участь в освітньому процесі усіх дітей і створює для цього відповідні можливості.Сучасний заклад дошкільної освіти базується на демократичних цінностях та повазі до основних прав людини і створює умови для максимальної участі в освітньому процесі усіх дітей, у тому числі й дітей з особливими освітніми потребами.Вхід до приміщення закладу вільний, без сходів та обладнаний кнопкою виклику працівника у разі необхідності. Для забезпечення потреб дітей з ООП у доступі до дошкільної освіти в 2024-2025 навчальному році у закладі функціонують 4 інклюзивні групи : №5 «СОНЕЧКО», №1 «МАЛЮКИ»,№8 «ЧОМУСИКИ», № 3 «ЗОЛОТА РИБКА». Освітній процес у групі забезпечують 2 вихователі, асистент вихователя, помічник вихователя, практичний психолог, вчитель - логопед, вчитель – реабілітолог, вчитель-дефектолог.У закладі діє Команда супроводу, у членів якої педагоги можуть отримати консультації з питань організації роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, батьками. Забезпечуючи дітям безпечне середовище і адаптуючи його з урахуванням конкретних навчальних потреб, педагоги сприяють тому, щоб діти діяли у співпраці, брали участь у різних заняттях і завданнях.Для дітей з особливими освітніми потребами розроблено індивідуальні програми розвитку, забезпечено належні умови: облаштовано куточок усамітнення, сенсорний куточок для проведення корекційно - розвиткових занять.Усі основні приміщення закладу мають природне освітлення, враховано використання кольорів, розташування меблів і обладнання відповідно до вимог Санітарного регламенту.Педагоги створюють середовище, яке стимулює інтерес дитини до пізнання, сприяє навчанню, допомагає співпраці й розвитку самостійності. Вони організовують фізичний простір і навчальні ресурси таким чином, щоб забезпечити безпеку і ефективність, створюють і підтримують позитивний контекст для розвитку дитини, де діти відчувають себе в безпеці, захищеними і можуть отримувати задоволення від гри та навчання.Вихователі встановлюють щиру атмосферу підтримки у всьому, що відбувається у групі, де панує атмосфера взаємоповаги - і серед педагогів, і серед дітей.Усі діти заслуговують на середовище, яке задовольняє їхні потреби бути здоровими, захищеними, відчувати себе комфортно.

Дистанційна робота = командна робота!

Здійснення психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами під час дистанційного навчання.


Особливості дистанційного навчання:-індивідуальний підхід;-пластичність;-диференціація;-інтерактивність.

Мультфільм, який допоможе пояснити дітям як спілкуватися з "особливими дітьми"

Підготовка педагогів до роботи в нових інтерактивних умовах формування готовності педагогічних кадрів до роботи з дітьми з особливими потребами передбачає проведення різноманітних методичних заходів : консультування, семінари з елементами тренінгу, круглі столи, конференції, інтерактивні лекції, перегляди вебінарів тощо....

НОРМАТИВНО ПРАВОВІ ДОКУМЕНТИ

Made with